Bruk Teams til å ringe

Nortel telefoni i Teams

Nortel telefoni i Teams

Lene Buch

05. jan 2022

Bruker du Teams til å ringe? Med Nortel er det enkelt å aktivere denne tjenesten.

Telefoni og IT har smeltet sammen, og vi har gjort det enklere for deg å aktivere telefoni i Teams, sånn at du kan gjøre Teams til en helhetlig opplevelse for de som jobber for deg.

Å ringe går etterhvert litt på kryss og tvers av tradisjonell telefoni og digitale plattformer. Bruker man Teams, ringer man noen ganger kontaktene i telefonlista direkte med Teams, og andre ganger bruker man mobilen.

Vi ønsker at du skal være trygg på at telefoni inn og ut av bedriften din håndteres på en god måte, på tvers av Teams og tradisjonell telefoni. Derfor har Nortel gjort det enkelt for de som jobber for deg å bruke Microsoft Teams til samtaler Teams til Teams, Teams til og fra Mobil/fastnummer, samt via sentralbord og supportnummer.

Vi samarbeider med CTELO som leverer skytjenester, når vi leverer Nortel Telefoni til Teams. Med Routeams-skytjenesten er det enkelt å aktivere telefoni i Teams.

Nortel har gjort det enkelt for kunder å bruke Microsoft Teams til samtaler, uavhengig av hvilken kommunikasjonskanal som brukes. Er du og de som jobber for deg aktive Teams-brukere, har Teams Telefoni mange fordeler:

  • Alltid oppdatert STATUS i Teams.
    Det kan være utfordrende å være i en mobilsamtale når noen samtidig prøver å ringe/chatte med deg i Teams fordi du har «Grønn» status. Brukes Teams til all ringing er status alltid oppdatert og riktig. Det samme gjelder samtaler via mobilt sentralbord.
  • Logging av samtaler i Teams.
    Alle samtaler på vegne av bedriften logges i Teams og ikke lokalt på mobiltelefonen.
  • Du kan ringe direkte fra Outlook, CRM og ERP kontaktlister.
    Dette gjør det enklere å registrere aktivitet på kunder/partnere/leverandører og dermed ha oppdatert informasjon til enhver tid.
  • Enkel pålogging.
    Teams telefoni virker automatisk med den Teams-brukeren man allerede har.
  • Enkelt å sette opp.
    Oppsett av Bedriftstelefoni i Office 365 Teams administrasjonssenteret og alle brukere administreres fra ett sted
  • Mindre tid brukt på opplæring.
    Samme løsning for all kommunikasjon gir mindre opplæringsbehov.
  • Enhetlig funksjonalitet.
    Brukerne har samme funksjonalitet i Teams-mobilklienten via wifi og 4G som på PC/MAC.

Aktivere tale i Teams? Les mer her!